Regulamin sklepu
z dnia
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PRZYSTAŃ GRACZA (PRZYSTANGRACZA.PL)
Z DNIA 1 SIERPNIA 2019 ROKU
Sklep internetowy Przystań Gracza, dostępny pod adresem internetowym http://przystangracza.pl/, prowadzony jest przez Ret-All Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Domaniewska 42, 02-672 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000289561, posiadającą nr NIP: 5862203287, REGON: 220493200, o kapitale zakładowym w wysokości 100 500,00 PLN.
Dane kontaktowe:
Ret-All Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 42, 02-672 Warszawa
e-mail: sklep.pg@przystangracza.pl
tel. (22) 272 94 55
§ 1. Definicje
Definicje pojęć użytych w Regulaminie oznaczają:
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
- Klient – każdy podmiot korzystający ze Sklepu;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów;
- Newsletter – usługa świadczona przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu Klientom informacji o ofercie Sprzedawcy (marketing bezpośredni);
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
- Przedsiębiorca – Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną i jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;
- Sklep – sklep internetowy Przystań Gracza, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: http://przystangracza.pl/;
- Sprzedawca – Ret-All Sp. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Domaniewska 42, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000289561, posiadająca nr NIP: 5862203287, REGON: 220493200, o kapitale zakładowym w wysokości 100 500,00 PLN;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło;
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet. Dokonując zakupu Produktów w Sklepie, Klient zawiera Umowę sprzedaży z Ret-All Sp. z o.o.
- Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu Umów sprzedaży, zasady realizacji Umów sprzedaży oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
- Regulamin jest integralną częścią Umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu i składania Zamówień, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet z zainstalowaną jedną z niżej wymienionych przeglądarek internetowych:
- Mozilla Firefox – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
- Google Chrome – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
- Microsoft Edge – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
- Internet Explorer – aktualna wersja przeglądarki,
- Apple Safari – aktualna wersja przeglądarki,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet z zainstalowaną jedną z niżej wymienionych przeglądarek internetowych:
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Zarówno przeglądanie asortymentu Sklepu, jak również dokonywanie Zamówień nie wymaga zakładania Konta.
- Produkty prezentowane na stronie Sklepu są fabrycznie nowe i wolne od wad.
- Umowy sprzedaży zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
- Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do korzystania z niego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami Regulaminu.
§ 3. Konto
- W ramach Sklepu, Klienci mają możliwość założenia Konta. Usługa Konto jest świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną i polega na umożliwieniu Klientom korzystania z funkcjonalności Sklepu po zalogowaniu się do Konta, w szczególności podglądu zakupionych Produktów. Usługa Konto świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Zarejestrowanie Konta w Sklepie wymaga wypełnienia formularza rejestracji przez podanie adresu poczty elektronicznej (e-mail) oraz hasła. W celu dokonania rejestracji Konta wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu. Po wypełnieniu Formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Utwórz Konto”. Następnie, na podany w Formularzu rejestracji adres poczty elektronicznej (e-mail) zostanie przez Sprzedawcę wysłana wiadomość, potwierdzająca założenie Konta. W momencie otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej założenie Konta, pomiędzy Sprzedającym a Klientem zostaje zawarta Umowa zawarta na odległość.
- Założenie Konta jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Logowanie się do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat wypowiedzieć Umowę zawartą na odległość w zakresie usługi Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane we wstępie do Regulaminu, ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej (e-mail) powiązanego z Kontem.
- Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę zawartą na odległość w zakresie usługi Konta z ważnych przyczyn, do których należą:
- korzystanie przez Klienta ze Sklepu i Konta w sposób naruszający przepisy prawa lub postanowienia niniejszego Regulaminu;
- korzystanie przez Klienta ze Sklepu i Konta w sposób naruszający prawa osób trzecich lub dobre obyczaje;
- korzystanie przez Klienta ze Sklepu i Konta w sposób zakłócający jego funkcjonowanie;
- przesyłanie lub umieszczanie przez Klienta w ramach Sklepu i Konta niezamówionej informacji handlowej (spam).
§ 4. Zamówienia
- Klient może dokonać zakupu Produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu przez złożenie Zamówienia. Zamówienia mogą być składane przez stronę internetową Sklepu.
- W celu dokonania zakupu Produktów wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie właściwego pola, iż Klient zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie nacisnąć przycisk „dodaj do koszyka”,
- w Koszyku można ustalić liczbę sztuk każdego Produktu, rozmiar, rodzaj (jeśli Produkt jest dostępny w różnych rozmiarach i rodzajach), a także usunąć wybrane lub wszystkie Produkty,
- nacisnąć przycisk „Dalej”
- w przypadku posiadania aktywnego Konta, Klient może zalogować się do Konta i złożyć Zamówienie z wykorzystaniem danych dostępnych w Koncie,
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia (imię i nazwisko, adres pocztowy, numer telefonu, adres e-mail) oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu) oraz sposób płatności, wpisać dane do faktury (w przypadku gdy Klient jest Przedsiębiorcą),
- nacisnąć przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”,
- w zależności od sposobu płatności, opłacić Zamówienie w terminie określonym w § 7 ust. 2 Regulaminu.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed oraz w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta Zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami.
- W trakcie procedury Zamówienia, aż do momentu naciśnięcia na przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Produktu, sposobu płatności, danych podanych w Formularzu zamówienia. W celu modyfikacji Zamówienia w zakresie wyboru i ilości Produktów należy nacisnąć na przycisk + / - lub przycisk „Usuń”, widoczne na stronie internetowej Sklepu podczas procedury Zamówienia.
- Samo umieszczenie Produktu w Koszyku, bez podejmowania dalszych kroków, o których mowa w niniejszym paragrafie, nie gwarantuje rezerwacji tegoż Produktu.
- Złożenie Zamówienia następuje przez naciśnięcie przez Klienta na przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, będących przedmiotem Zamówienia.
- Po złożeniu przez Klienta Zamówienia, na adres poczty elektronicznej (e-mail), wskazany w Formularzu zamówienia lub w Koncie (gdy Klient złożył Zamówienie z wykorzystaniem Konta) zostanie niezwłocznie wysłana przez Sprzedawcę wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęcia Zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęcia Zamówienia do realizacji, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- W przypadku braku Produktów, będących przedmiotem Zamówienia w magazynie, gdy Klient dokonał już za nie zapłaty, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi zapłaconą wartość lub jej odpowiednią część (w razie gdy Zamówienie zostanie zrealizowane w części). Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności. W żadnym wypadku Klient nie ponosi żadnych opłat związanych z takim zwrotem.
§ 5. Ceny
- Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceny Produktów podane na stronie Sklepu nie zawierają kosztów dostarczenia Produktów. Koszty dostarczenia zamówionych Produktów są każdorazowo podawane na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Produktów oraz koszty jego dostarczenia.
- Informacje o cenie Produktu dostępne są na stronie Sklepu i zamieszczone są przy prezentowanym Produkcie.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w Koszyku w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu.
- Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu mogą ulegać zmianom, przy czym zmiana ceny Produktu nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
§ 6. Formy dostawy i płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu:
- przesyłka kurierska,
- przesyłka kurierska za pobraniem,
- przesyłka do Paczkomatu InPost.
- Koszty dostawy ponosi Klient, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie.
- Koszty dostawy ponoszone przez Klienta wyszczególnione są jako osobna pozycja na fakturze VAT.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- gotówką przy odbiorze Zamówienia (za pobraniem);
- przed odbiorem Zamówienia (płatność z góry) – płatność elektroniczną kartą kredytową (Visa, MasterCard) lub przelewem natychmiastowym on-line za pośrednictwem operatora płatności „Przelewy24”.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu, w zakładce „Płatności”.
§ 7. Realizacja Zamówienia
- Produkty zamawiane za pośrednictwem Sklepu w sposób określony w § 4 Regulaminu są dostarczane wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności z góry – Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane,
- płatności za pobraniem przy odbiorze Zamówienia – Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Zamówienia.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie podanym w opisie Produktu, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności z góry – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Dostarczenie zamówionych Produktów odbywa się wyłącznie w dni robocze.
- Do każdego Zamówienia Klient otrzymuje fakturę VAT. Dane do faktury podaje Klient, wypełniając Formularz zamówienia. Faktura VAT jest wysyłana przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, wskazany w Formularzu zamówienia lub w Koncie (gdy Klient złożył Zamówienie z wykorzystaniem Konta), w ciągu 5 dni roboczych od daty zrealizowania Zamówienia.
§ 8. Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 powyżej rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatni z Produktów, ostatnią partię lub część, bądź w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik, weszła w posiadanie ostatniego z Produktów, ostatniej partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone we wstępie do Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży:
- Umowę sprzedaży uznaje się za niezawartą; w przypadku złożenia oświadczenia zanim Sprzedawca przyjął ofertę, oferta przestaje wiązać;
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku wyboru przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwraca tylko równowartość tegoż najtańszego zwykłego sposobu;
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany we wstępie do Regulaminu niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą;
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 9. Reklamacje
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
- W przypadku wystąpienia usterki lub ujawnieniu się wady (w ciągu 2 lat od dostarczenia) prosimy o wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie: https://rma.promise.pl/
- Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), datę nabycia Produktu, rodzaj reklamowanego Produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, a także preferowany przez Konsumenta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu Produktu.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany we wstępie do Regulaminu.
- Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Konsument zostanie poinformowany zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Konsumenta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Produkty dostępne w Sklepie mogą być objęte gwarancją producenta. Informacje o udzielanej przez producenta gwarancji znajdują się w opisie Produktu.
§ 10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur Konsument może szukać w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych (do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów), Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (http://www.uokik.gov.pl/).
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
§ 11. Newsletter
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newsletteru, udostępnianego przez Sprzedawcę. Newsletter jest wysyłany wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu rejestracji lub Formularzu zamówienia, wyrażając zgodę na otrzymywanie na podany adres poczty elektronicznej (e-mail) informacji handlowych.
- W ramach Newsletteru, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail), wysyłana jest informacja w formie wiadomości e-mail. Newsletter zawiera w szczególności informacje o ofercie Produktów, aktualnych promocjach oraz inne informacje o Produktach oferowanych przez Sklep. Newsletter wysyłany jest nieodpłatnie.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail), na który wysyłany jest Newsletter lub zrezygnować z Newsletteru, naciskając link umieszczony w stopce każdego Newsletteru, wpisując w odpowiednim polu swój adres poczty elektronicznej (e-mail), a następnie wybierając przycisk „wypisz mnie”.
§ 12. Dane osobowe
- W ramach korzystania przez Klientów ze Sklepu, Sprzedawca może gromadzić dane osobowe Klientów, dla których zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”), jest administratorem.
- Dane osobowe Klientów mogą być gromadzone głównie między innymi w następujących celach:
- realizacji usług Sklepu zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- marketingu bezpośredniego Produktów, wysyłki oferty Sprzedawcy, świadczenia usługi Newsletter zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Dane dotyczące Klientów są przetwarzane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji określonego celu przetwarzania w związku, z którym zostały zgromadzone – nie dłużej niż nakazują to odpowiednie przepisy prawa bądź do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń.
- Dane Klientów w granicach prawa mogą być dostępne dla innych niż Sprzedawca podmiotów, m. in. wspierających Sprzedawcę w zakresie prowadzonej przez niego działalności lub organów władzy publicznej.
- Każda osoba, której dane są gromadzone posiada uprawnienie do:
- żądania dostępu do danych i uzyskania informacji w zakresie ich przetwarzania;
- sprostowania danych oraz żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- przeniesienia danych;
- cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przedmiocie ochrony danych osobowych – w Polsce do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych lub wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest całkowicie dobrowolne. Może jednak okazać się to niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania (np. zawarcia Umowy sprzedaży).
- W celu realizacji uprawnień wskazanych powyżej każdy Klient może złożyć do Sprzedawcy stosowny wniosek na adresy wskazane we wstępie do Regulaminu.
- Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Informacje i ceny zamieszczone na stronie Sklepu odnoszące się do Produktów prezentowanych w Sklepie, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu w zakładce „regulamin”. Regulamin jest udostępniony na stronie Sklepu w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem poprzez informację na stronie Sklepu, a w przypadku Klientów posiadających Konto lub składających Zamówienia w przeszłości poprzez przesłanie wiadomości e-mail. Do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Załącznikiem do Regulaminu jest wzór formularza protokołu odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 1.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2019 roku.